Hellre uppkopplad än avkopplad!

Välkomna till föreläsning! Bälinge skolas matsal. Onsdag den 27 februari. Tid: 18.00-19.30. Många av dagens barn sover för lite sitter mycket framför dator och mobil.

Många av dagens barn och unga sover för lite och sitter mycket framför dator och mobil. Detta får konsekvenser som visar sig på olika sätt, inte minst i skolan. Trötthet, koncentrationssvårigheter och bristande kost- och motionsvanor är några av konsekvenserna av ständig uppkoppling och sömnbrist. Barn och ungas livsstil påverkar också hur de förhåller sig till varandra och till oss vuxna. I dag är kränkningar och näthat en del av många barn och ungas vardag. Livet på nätet är oändligt och kan vara svårt att hänga med och förstå för en vuxen. Med kunskap om goda levnadsvanor och insyn i barn och ungas värld, kan du som vuxen få dem att må bättre och prestera bättre i skolan, allt hänger ihop!

Bälinge- och Jumkils skola anordnar därför en föreläsning för vårdnadshavare som uppmärksammar dessa ämnen och ger tips om hur man som förälder kan stödja och hjälpa sina barn och ungdomar till en god livsstil.
Föreläsare är Pia Österman, kurator, Susanna Bodingh, psykolog och Ellen Hållinggård, elevcoach. Vi vill på ett enkelt sätt väcka intresse och engagemang och förhoppningsvis bidra med stöd till er som vårdnadshavare, så att vi tillsammans kan hjälpas åt att få era barn och ungdomar att må så bra som möjligt.

15 februari 2019